fredag 29 maj 2009

Sista riktiga fredag på skolan

Som sagt så i dag så var de sista fredagen på hela denna termin, sista fredagen på hela ettan, aldrig mer kommer jag få uppleva en fredag på skolan iallafall tills i sommar.... De skulle låtit bättre om de skulle vart "aldrig mer kommer ja få uppleva en fredag på Wargentinskolan" men kan ju säga att de är BARA två år kvar tills jag kan säga de.





Igår skulle de vart mentorsdag, eller de var mentorsdag i går, men ja var inte med helt enkelt. Klockan var ju ställd på
05.15 för väckning sedan slängde jag mig in i duschen så jag skulle kvickna i lite efter ca 4 ½ timmes sömn, gjorde mig klar och packade väskan inför serveringen på Mösspåtagningsbalen på skolan. när Klockan precis slagit tio över sju så lunkade jag ner till bussen som skulle ta mig till skolan, bussen kom. På skolan var de helt dött, såg kanske tre elever på alla 2000 som egentligen skulle vart där, eller kanske inte, inte för ja skulle sett alla 2000 men ni fattar, för alla studenter hade dagen ledig fram till att balen började, tvåor och ettor skulle ha mentorsdag, vi skulle gå till Jamtli, medans resten av klasserna spelade brändboll eller kubb.
Men Evelina och jag skulle servera på balen då så slapp vi Jamtli, YEY, fast de skulle vart roligt, men men, klockan åtta mötte jag upp Evelina på skolan, tio över stod vi beredd vid sporthallen, väntade ett tag innan en lärare kom, men sen så när vi väl hade kommit igång så skulle vi ställa ut borden i gympasalen, nästan 150 bord skulle sättas upp, de skulle mätas mellan alla bord så att de var 120 centimeter, så allt stod rätt och bra, de jobbet tog evelina och jag till å börja med, flyttade alla borde så de stämde med måtten, sedan kom några å började lägga på vita dukar på borden, började sätta upp cirka 700 stolar vid borden. När de var klart så gick vi igenom hur tallrikarna, muggarna, glasen och bestiken skulle ligga innan vi fick lägga upp de. gick till våra bord, la upp all porslin på bordet och började fixa så allt stod rätt. Började blåsa upp ballonger i förmögenhet, vet inte hur många ballonger de var, men de var galet många. Därefter så skulle vi ha ett liten 'utbildning' om man vill kalla de det. där vi fick lära oss hur man skulle servera, hur vi skulle gåvart vi skulle stå osv. när klockan börja närma sig halv två fick vi ledigt. YES, men bara fram till klockan fem, då vi skulle vara tillbaks till skolan så vi skulle fixa de sista.
Vi sprang ner på stan fixa lite kläder + köpa ett par skor till mig, sprang upp till skolan igen då vi skulle börja pudra näsan lite, alltså fixa till servitöslooken. En och en halv timme kvar innan vi skulle vara tillbaka. Sprang ner på stan igen för att byta mina skor till en mindre storlek, men de skulle ja alrdig ha gjort. vart en sväng in på Donken för lite middag innan vi gick till skolan igen. Väl på plats så fixade vi till de sista, ställde fram förrätten precis innan alla studenter kom inrusande i salen.
Öppna flaskor, plocka av förrätten, servera vinet, ställa fram sallad och potatisgratängen, servera köttet, servera vin igen, plocka av varmrätten.
Då var de dax för efterrätten, en chockladkaka, sen på varje kaka skulle de sitta en ljusfackla. vi insåg då att de inte var så lätt att tände dess när det var stressigt för vi skulle gå ut, då tände evelina på sin facka från en annans, sen så kom jag med min som jag tänkte tända på den som evelina fick elden ifrån, men då kom evelina med sin fackla mot min facka men istället för att tända på facklan så tände hon på min arm så håret brändes bort, usch, men kunde inte se hur de såg ut för vi skulle springa ut och ställa oss på våra platser innan ljusen hann brinna ut. ställde fatet på mitt bord, hade för övrigt de tråkigaste bordet, men tillbaka till saken. gick tillbaka till vårt ställe, då ser ja små svarta prickar på min underarm, men men olyckor händer, som tur va så var de bara hårt som brändes och inte skinnet. klockan blev nio halv tio då vi skulle äta middag, men först så skulle vi fixa oss lite, gick till omklädningsrummet, kan bara säga en sak, efter de så var man inte sugen på ngn mat, spya överallt, ehm,,, trevligt. nja.. aaj sen så städade vi resten av tiden. plockade av alla bord och flyttade bort de.
kan ju inte dirket säga att alla studenter var nykterister, hoppa stoja, sjöng, låtarna går fortfarnade i huvve, "vem vill gå i ettan nu, inte vi, inte vi, vem vill gå i tvåan nu, inte vi, inte vi, vem vill gå i trean nu, jo, vi vill faktiskt de" vart man än gick så hörde man låtarna sjöngas av treorna, runt tio så vart de rätt lugnt, och redan klockan elva började folk gå hem, en del blev utslängda för de var för full, andra blev utslängda för de börja bråka om vem som hade råkat hälla dricka över en annan. Sen var det en kille som slänge sin sko genom ett fönster som skiljde två matsalar, så de gick sönder, en tjej slog en kille i huvve med hennes klackskor med mera.
Även fast detta hände så var de en otroligt trevlig och rolig kväll!

Usch hatar att skriva långa inlägg, och de är ännu tråkigare att läsa de, så förstår de som inte orkar läsa denna text, som egenltigen inte handlar om nått speciellt...

Men nu ska ja sova,

pussenhejfrånmig

2 kommentarer:

bina sa...

Jag har inte en enda riktig skoldag kvar i skolan typ :):):)

kvällen verkade ju bli trevlig iaf ;) <3

bina sa...

Svar: Ja, inte sant? (det om fräknar/hår) :)
Om klassgrejset: Jo, men ärligt. Vi kommer ALDRIG träffas exakt ALLA. För ngn kommer säkert inte vilja träffa oss again :P Men ändå, loveeeeemyclass (L)