måndag 18 maj 2009

18-05-09

Måndag.

Kort dag på skolan i dag, bara handelslektioner, från klockan tio till tio över tolv, sedan lunch i en timme, sen handel igen från tio över ett till fem i två, då den skoldagen var över. Åkte hem direkt efter skolan för att plugga.. så less på allt plugg man ska hinna med innan man slutar skolan, Hinner inte göra något annat om dagarna än att läsa igenom alla böcker försöka fatta något, men lyckas inte alltid, sen så ska man kunna de på provet eller till förhöret på skolan nästa dag. Då är de bara hålla tummarna på att de är frågor som man pluggade på som kommer på provet.

Har handelsprov på onsdag i tre kapitel i tre olika bäcker, fast allting handlar om samma sak, lagar i handeln, sååå grymt tråkigt, och de är hur många lagar som helst som man ska kunna utantill. får se om jag lyckas med de då. Sen så har jag fortfarande att göra på min produktrapport, måste göra klart den, denna vecka! annrs ligger jag risigt till.

Nu de sista veckorna på skolan så måste man vara uppmärksam, för vart man än går så riskerar man att bli blöt... Treorna har en tradition å kasta vatten på alla tvåor och ettor nu innan de tar studenten. Vattenbalonger, vattenpistoler, plastkassar med vatten, pet-flaskor med vatten. Allt för att göra alla andra blöta. När vi skulle gå till matsalen så var vi tvugna att gå en väldigt stor omväg för att vi inte ville ha nå vatten på oss, och vi lyckades, nästan då, när vi skulle gå tillbaka så blidde vi lite blöt. USCH, de kanske låter roligt, men när man är med i leken får man leken tåla. Sista veckan kommer bli värst, någon som vill byta skola med mig? hahah. nej men de är inte så lång tid kvar så jag klarar mig.

Idag när jag satt på bussen hem så såg jag en personbil köra in på en parkeringslats efter vägen, det satt en mamma och en unge på 15 år kanske, sen så går ungen ut från bilen, och tänder på en cigg?! måste mamman stanna för att ungen ska röka? jag fattar inte de där. man är ju van att en mor eller far stanna, men inte ett barn. och sen så stanna när det inte är lång från hemmet heller, som om han inte kunde vänta tills dess heller?
Aja, han får väl göra som han vill..

Imorn är det de sista nationella i matte, sen inga fler nationella i ettan! Skönt.
nej nu väntar sängen.

Pussenhejfrånmig

Inga kommentarer: