måndag 4 maj 2009

Jag kan inte sluta le nu..

Som sagt så har de varit en långhelg, det vill säga att jag gick i skolan bara tre dagar sedan helg. Det var skönt!

Nu ska ja försöka få med de mesta som har hänt under de dagar ja inte skrivit något.

Torsdag 30 april Valborg!
Som sagt så var de valborg idag.
Så då satte jag mig på en buss till Mora klockan sju på morgonen från Östersund. väldigt härlig resa, solen skiner man ser att sommaren är på gång. Men några små äckelungar hade tagit "min" plats (där både jag och Bina sitter på jämt när vi åker till varandra) det sög lite. så då var det bara att hitta en ny plats. men innan bussresan så fick jag ett märkligt samtal från Bina 06.45. tänkte att hon sov då och att de skulle vara något mycket allvarligt när hon ringde men när ja svara så var de ingen som sa något. Då visade det sig att hon hade ringt mig i sömnen. De är icke bra att ha mobilen till hands när man ska sova, Bina.
5 timmar och 20 minuter senare så var man äntligen i Mora.
Volvosars börja blomstra fram från ingenstans och man börja se mycket folk som åkte raggarunda run Mora C. det såg mysigt ut.

Klockan ett gick bussen till Malung. 14.20 kom man dit.. 14.35 gick bussen till torgås, som ja numera brukar kalla 'hem'. Bina mötte upp mig i Lima när hon skulle åka hem från skolan. väldigt snällt av henne. Kom hem. Sen kom det lite folk. Hade de extremt roligt på valborg inget som jag ångrar iaf. Och många fina minnen från kvällen!
Sov inte så mycket den kvällen, men men de kan man leva med.

Fredag 1 Maj
Denna dagen blev en slappdag.
Blev lite käk på Stinas med Bina Eve Stefan och Kim. De var mys.

Sen for vi hem och bara slappade.
Såg på en film med några som kom förbi en sväng.

Klockan elva vart de sängen för oss båda efter en lång torsdags natt.

Lördag 2 Maj
Vaknade med att en hund kom och slickade på min mun. En lite annorlunda väckning, men den funkade både för Bina och mig. Sen så var de bara att gå upp. Tog de lugnt även denna förmiddag. Städade lite hemma hos mig, då jag råkade förstöra våran dammsugare, konstigt nog. Som vanligt så skulle jag och Bina åka till Mora på söndag för ja skulle åka tillbaka till Östersund. men.. De gick inte någon buss till mora. så då fick jag lite panik om hur ja skulle ta mig hem. Eller om ja skulle stanna tills på måndag och ta den tidiga bussen hem. Som tur så kom min räddning, Tomas. Som kunde skjutsa mig till mora. men ja hade inget emot att stanna till på måndag, men de skulle leda till att ja skulle ha fått tagit ledigt förmiddagen och sedan när ja kommer hem från mora så gå direkt till skolan, men de lockade mig inte så mkt. så det blev hemfärd på söndagen.
Sen fick vi lite besök den sista natten jag blev kvar i Torgås. Hade även trevligt denna kvällen också som alla andra dagar. Kom i säng lite sent för att ja skulle vara utvilad. Men som vanligt gjorde de absolut inget.


Söndag 3 Maj
Hemfärd!
I natt hade jag och bina som vanligt några som övernattade hos hos. Mysigt.
Nu var de bara att städa huset igen lite, sedan packa sakerna lite hastigt, då vi begav oss hem till bina tryckte i oss lite mat innan resan till Mora började.
De kanske inte var meningen att ja skulle åka hem? för när ja skulle betala så fungerade inte mitt bankort på bussen. så då fick ja springa, eller förresten jag gick, till närmaste bankomat som tur så hade inte Tomas och bina lämnat mora C. så då fick ja lite sällskap av bina på en liten promenad genom Centrum för att leta någonstans där ja kunde ta ut pengar. Tillbaka till bussen, säga hejdå till bina, igen. Men för en gång skull så var "min" plats ledig, fast det var ganska så mycket folk på bussen så hade de sparat den till mig. Snällt av de.

Väl från Mora så var ja glad att jag inte behövde sitta bredvid någon, men den lyckan var snart över. I Orsa så gick de på en väldig konstig man. I 60års åldern, och så klart var sätet bredvid mig de enda sätet i hela bussen ledigt. Höll på dö när han satte sig bredvid mig. Tänk er en gammal man som är alkoholist, men jägarkeps, en såndan där grön-orange, en liknande skoter jacka som var gul och lila, finbyxor hade han på sig, med pressveck fram på benen. Sen en röd stickad tröja till de. Med sig hade han en flagga på en lång pinne, på flaggan var det ett tecknad björnhuvve. som han sedan råka slå till en yngre tjej med. sen så läste han en bok om Gud. Mycket märklig person. som tur så behövde jag "bara" sitta bredvid honom till Sveg, sedan flyttade han ett steg framför mig. Han pratade även med sig själv lite tyst under hela resan. Sen fanns de en till man som var typ som en alkis. satt å drack öl hela vägen från Orsa till Östersund, sen i Sveg när vi skulle stanna ett tag så ställde han sig upp i bussen och sa ganska högt: "Är det någon som förstår sig på en Nokia?" Han började gå bakåt i bussen och jag försökte gömma mig allt det som gick, för att han inte skulle gå till mig. men han stannade upp vid några yngre personer som fick fixa det han hade problem med. "Jag får inte till siffror", "jag ska skriva ett mail, eller ja menar ett Sms till min dotter och säga att vi kommer fram 21.15.", " 21 punkt 15 ska de stå.", " sen får du skicka iväg de också så de blir bra" sen så vinglade han tillbaka till sin plats igen. bara lite läskig person.


Kom fram till Ösd ca fem timmar senare, mamma hämtade upp mig. Sen begav vi oss hem till Krokom igen. somnade väldigt fort den kvällen, men de kanske inte var så konstigt?

Nu är de måndag kväll och mina väskor står fortfarande packade med kläder och saker sen helgen. kanske inte är någon mening att packa upp man ska väl snart åka ner igen hoppas jag. denna gång på Kristi Himmelsfärdsdagen. Och den är om ca två veckor. så ja hoppas att det blir en resa dit ner. annars så måste jag vänta till sommarlovet innan ja åker ner och de kommer ja inte klara.

Men nu ska ja se på film innan de blir sängen för min del.
så god natt med er

Pussenhejfrånmig


This is a start of something good. Don't you agree?


1 kommentar:

bina :) sa...

Det var verkligen roligt att ha dig här, som vanligt :)
VALBORG VAR STENHÅRT JU, helnöjd :)
<3