söndag 24 maj 2009

7 månader kvar tills jul

Bara för att det är sju månader kvar till jul....

Åter igen så är helgen slut, igår, lördag så var jag som sagt till stugan för att jobba lite, bland annat så målade vi tak, tapetser och börja lägga golv. Det kändes som om vi var där länge, men vi fick lite gjort tyckte jag. Men fint väder var det iallafall, så det var bra. övingskörde när vi åkte hem, även denna gången så somnade mamma. På ett sätt är det bra men ändån inte. Bra att jag får ha kontrollen och försöka fixa allt själv, men kanske inte så bra om jag gör något fel sen så märker hon det inte, men men.
När ja kom hem så stressade jag igenom duschen, sedan lunka ner till linda, för skulle på affären innan de stängde så vi kunde köpa middag. Var på affären till de stängde, gick hem med maten i påsen och lite stålar fattigare. Det blev grillat denna gången, grillspett och bakpotatis. Mycket gott, även fast det tog ett bra tag innan maten blev klar. Sedan passade Linda på att färga mitt hår, blevljusbrunt, med ett ljusare slingor till. blev inte nöjd, men man vänjer sig.
Det var även cruising inne i stan, som jag tänkte åka in och kika på, för syster var erbjuden att köra en bil då. men jag åkte aldrig in för klockan blev så mycket när jag kom hem från Linda.

Nu på torsdag ska jag och evelina vara servitriser på Wagrens mösspåtagningsbal, kommer i stort sätt vara på skolan från åtta på morgonen till sena kvällen, kommer bli roligt tror ja, bara om man inte gör något misstag som att spilla vin eller nå mat över studenterna.

Och på fredag ska syster på bal, så då kommer man vara inne i stan den kvällen.

Inte många veckor kvar nu, men har grymt mycket att göra, både i skolan och annars.

Pluggandet forsätter nu, så..

Pussenhejfrånmig

You seem lost In your thoughts
I find it hard to breathe
Why won't you tell me what it is?

Inga kommentarer: