torsdag 18 juni 2009

Torsdag

Igår var det onsdag och sista dagen som Bina spenderade tiden i Jämtland. som vanligt så jobbade jag från åtta till ett. Väldigt bra tider, för man hinner göra så mycket saker efter man slutat. och det är det man vill. istället för att börja vid tolv och sluta fem, då man inte hinner göra något innan man börjar, och kanske inte något när man har slutat. Så jag är väldigt nöjd med arbetstiderna. Tillbaks till ämnet, när ja kom hem så var Bina så klart där, vi tog bussen tillbaka till Krokom strax efter fyra. Gjorde iordning middag, tog en liten promenad ner på affären för att köpa lite onyttigheter inför kvällen då vi hade planerat en filmkväll. Åkte åter igen tillbaka till Ytterån, klockan hade redan blivit nio innan någon film kom igång. De blev Asylum eller vad den heter och A walk to remember. Men sällskapet som jag gav Bina var inte den bästa, somnade redan under första filmen, desutom så var de en skräckfilm. Fy på dig Sandra!
Medan Bina satt och smågrät till den andra filmen så försökte jag hålla mig vaken, men de gick tyvärr inte att hålla ögonen öppna. Då jag väl fick upp ögonen och lyckades komma in i handlingen i filmen så kom så klart några tårar, men i nästa sekund så sov jag som ett spädbarn som inte sovit på hela dagen.
Att man kan vara så trött hela tiden?! De är sommarlov nu så nu är det dax att ta igen alla de timmar sömn man missade under skoltiden. Det är galet många timmar kan ja säga.

Idag är det torsdag som sagt och har jobbat sista dagen för denna vecka. Eftersom det är midsommar i morn så fick jag ta ledigt, men ska jobba in de fem timmar som ja missade då nästa vecka.
Att jobba på Statoil har vart väldigt roligt. Gör nya saker varje dag, träffar nytt folk varje minut
att man får jobba med det man är intressedad av och gör en lycklig. Ett jobb som man inte ser som ett jobb utan en sak som man gör frivillt fast man får betalt för det.

Idag åkte Bina hem, sadface... ingen som satt och väntade på mig när ja kom hem, ingen som kunde göra mig sällskap. Tre dagar av glädje och en massa trevligheter. Men om en månad igen så kan vi ha lika trevligt! Snart åker jag tillbaka till Krokom där ja kommer vara under midsommarhelgen. Men nu har ja inte tid att skriva något mer just nu, för ska packa ihop mina saker och springa ner till bussen INNAN den kommer så man inte missar den.

Pussenhejfrånmig



Will you come back to me
Will you stay with me
Will you be my love
S.L<3

Inga kommentarer: