onsdag 17 juni 2009

Hur kan man hinna med så mycket på så lite tid?

Ingen vanlig tisdag i dag, utan en dag som man hann med mycket på.
Jag började jobba åtta, sprang hela dagen runt i macken för att packa upp leveranser som hade kommit, ställde varorna på plats sedan snabbt in i lagret för att hämta nästa leverans. Efter fem timmar springandes fram och tillbaka så slutade jag för dagen. Lunkade hem till lägenheten där jag förväntades att Bina satt, och de gjorde hon som tur var, annars så vet jag inte vad jag skulle ha tagit mig till.
Det som stod på schemat nu var att vänta på en buss som gick till Ösd vid två. Vandrade på stan en sväng. Hittade som vanligt inte så mycket. Käkade på Kekab Baren, sedan blev de bio för full rulle. Lite ovanligt är de att man tittar på två filmer samma dag precis efter varnadra. Men ibland så måste man vara lite ovanlig så denna gång blev det två filmer.
Baksmällan och The Uninvited två mycket bra filmer. Kan rekommendera att se båda. Den sista bussen till Ytterån skulle gå tio över tio då vi skulle försöka ta den bussen så mamma slapp skjutsa oss dit. Men när vi står vid Kyrkparken så ser ja 156:an komma, alltså den bussen som vi skulle åka med. Men de står "Nälden via Krokom" och ja trodde den skulle gå till Järpen. Nu blev de lite lite problem. Skulle vi åka med denna buss iallafall men hoppa av i Krokom eller skulle vi ringa efter skjuts från stan till Ytterån eller skulle vi bussen till Nälden och sedan se vad som hända skall. Vi valde de sistnämnda alternativet, inte för de andra valen nämndes. Vi åkte till Nälden. Väl i Nälden så hade redan klockan blivit elva. jag skulle upp och jobba dagen efter. Men nu då? Vi är i Nälden men ska till Ytterån. Inga bussar gick ville inte ringa taxi för att åka knappt en mil och betala flera hundra kronor. Så då var de promenaden som var de billigaste priset, och så blev de. "<- Ytterån 5" Vandringen har börjat. Sen förr så visste ja att de var längre än 5 kilometer hem till lägenheten. Vägen tog aldrig slut, men en och en halv timme senare kom vi äntligen fram. Nu är klockan strax efter ett och Bina och jag sitter och fikar lite innan de blir läggdags. känns inte som om ja vill gå upp igen efter 6 timmar. Men jag har ett jobb att utföra så då är de inget att göra åt, utan bara bita ihop. Men jag får skylla mig själv för ja inte tittade busslistan så noga. men men man lär sig efter sina misstag. Btw! Bina stannar en dag längre än planerat! YEY ännu mer happyface! men nu skall vi fika klart sen blir det sängen.
Godnatt!

Pussenhejfrånmig

And this is how it looks when I am standing on the edge
And this is how I break apart when I finally hit the ground
And this is how it hurts when I pretend I don't feel any pain

1 kommentar:

bina sa...

vi fick iallafall lite träning ;)