tisdag 2 juni 2009

Nu ska jag försöka att sammafatta lördagen på ett enkelt sätt.

Somnade rätt sent på fredagskvällen /natten.
Egentligen så skulle ja följa med pappa på motormässa uppe vid F4 på Frösön på lördag morgon, men olyckligtvis så låg jag fortfarande kvar i sängen när de skulle åka då sket jag i det, men ångrar att ja inte följde med ändån. Dagen blev ganska lugn, solen sken och det var som vilken annan sommar dag som helst. Senare på kvällen åkte jag in till stan med Evelina, Tobbe och Krille, tack för skjutsen till stan och hem förresten! Vi tog en sväng till Travbanan där det var Cruising, mycket snygga bilar var det där. sedan bar de av hem till Krilles syster. Efter ett tag åkte vi till, Raggarn (även kallad Statoil), ner till Marité, förstöra baslådan, hem till Krilles syster igen för att fixa de. Där vi även mötte upp Conny, "Frysdisken" och en till kille som jag tyvärr inte minns namnet på. Evelina hjälp mig med namnet tack? vad gjorde vi sen då? ehm JO, vi åkte tillbaka till Cruisingen igen, där vi såg de vackra bilarna stod, nya som gamla, fula som fina. Den fina sommardagen förvandlades snabbt till en lite kyligare sommardag. Åkte till Max en sväng för att köpa lite midnattsdricka. Sedan drog vi upp mot frösöutsiktstorn, som jag aldrig har vart till förr. (hade faktiskt ingen aning om att de fanns ett sådant torn där uppe, fyskäms på dig!) men iallafall Sen skulle vi åka till Marieby, (låter som om de är en liten by nere i Stocholm eller nått, Marieholm, Marielund, Marieberg, Mariedal, ahh ni fattar vad jag pratar om) för vi skulle hem till någon som Conny kände, men klockan var redan långt efter midnatt och de var tydligen lite sent att åka till henne då. Då kom den smarta Conny på att vi skulle åka till ett spökhus som låg i närheten. (även fast jag inte tyckte de var smart men men) Så blev det iallafall De berättade att det var ett gammalt murbruk som vart nedlagt i över 100 år. och att de spökade där, att de var någon som hade känt någon som tog i ansiktet på dem. De kan ju vara påhitt, men man vet aldrig. Huset var otroligt STORT, tror ja knappt sett nå större hus?! såg ut som ett ruckel, väggen var på väg att rasa, fem våningar, trät som huset var gjort av var helt mjuk på vissa ställen och vissa trappor saknade trappsteg. inne vid muren så såg det ut som krematorium som de hade på koncentrationslägren, små ugnar ungefär. Huset var galet läskigt, en plats som är värt att besöka, helst på natten också. kom där ifrån vid två tiden. åkte tillbaka till stan, gick in på Max en gång till för att köpa lite nattmat. Mumsigt! tre åkte vi från stan hem till Krokom igen där resten släppte av mig, hade en trevlig kväll allihopa! men läskigt var de...


Trodde ja kunde sammanfatta de mer, men tydligen så kunde ja inte de...

Pussenhejfrånmig

Inga kommentarer: