torsdag 23 april 2009

Torsdag den 23 april de innebär att det är en vecka kvar till valborg. En hel vecka kvar till man får åka "hem" igen. Träffa alla underbart folk igen. Känns som om man bor inneboende hos någon här i krokom, sen åker man hem till Togrås på loven. Jag älskar verkligen stället! Tro mig. Det är ett litet samhälle, om man nu kan kalla de samhälle. Nej, by kan man säga. Där alla känner alla, Limaborna har en väldigt bra kontakt med alla, det är nästan skrämmande. Men det är de jag gillar med Lima. Sen att man bara kan komma och hälsa på folk hur som helst. Eftersom de är nära till alla. Ett mysigt ställe helt enkelt. Och inte nog med de, nu på lördag så spelar In flames i Sälen som ligger dryga 3 -4 milen utanför Torgås. Liksom det är inte ett sånt stort band åker till en fjällby för att spela! Blev så besviken för de skulle spela helgen efter jag åkte hem, sen ska ja åka ner helgen efter, att de inte kunde spela då istället? Vill så gärna se de!
Nog om Torgås/Lima/ Sälen nu...

Idag har vart en helt okej dag, hade idrott första timmen, där vi körde Bodypump, otroligt skön aktivitet. pumpa lite muskler. Då blev ja helpepp på att börja träna lite mer på fritiden. Tänkte ut och cykla en sväng efter skolan men kom hem lite senare än vad jag hade tänkt mig sen så visste jag inte vart cyklarna var. så cykleturen blir till helgen.
Sedan blidde de matte, där vi tränade lite till mattenationella.
Handelslektion, håller på att göra en rapport om en produkt, jag har plattång. De kan ja säga att det är itne de lättaste att göra en rapport om. För de första så ska man hitta historiken om produkten, och de finns ingenting på internet eller på Bibblan. så det är ingen rolig uppgift som vi gör. Sedan så gör vi en egen hemsida, där vi ska skriva nåågra texter och lägga upp. Det är inte heller något roligt arbete. vet inte vad man ska skriva eller hur man ska skriva de...
Äntligen lunch.
Sedan lyssnade vi på en poet. som kom från Skåne, helt klart en skön person! han läste tre dikter, resten han pratade om handlade inget om just dikter och författarskap. Såg ut som en alkis, beteede sig som en sån också, men han gav ut sin humor, med ett stort leende. Bob Hansson heter denna sköna kille! du finner ett litet klipp här och här, av Bob. Om det är någon person som ska kommer till eran skola så är det han! En rolig timme mer mycket skratt.

Har ringt efter lite jobb nere i Sälen i dag. Gick väl framåt. Ska ringa tillbaka till ett ställe i morn så får vi se hur de slutar. Och sen nästa vecka ska ja också ringa tillbaka till ett annat ställe. hoppas de blir som jag vill!

Nu ska ja slänga mig i duschen, så

Pussenhejfrånmig!

1 kommentar:

bina :) sa...

TORGÅS ÄR TUFFT
DU ÄR TUFF
VALBORG BLIR TUFFT
<3