onsdag 22 april 2009

2 månader

Idag är det en härlig dag, det är den 22 april och de menar jag med att det är bara 2 månader kvar tills ja fyller de härliga 17 år! Och två månader kvar till Peace and Love börjar i Borlänge.

Jag vet att det var ett bra tag sen ja skrev något blogginlägg, men det beror på att jag har haft påsklov. Som jag spenderade i mitt andra hem, i Torgås.
Nu ska ja försöka att sammanfatta hela lovet, men de kommer bli ganska kortfattat.


Långfredag 10 april

Först så vill jag säga Grattis till Susanne som fyller hela 18 år i dag, Grattis!

Idag så blev de en lång dag.
Mamma skjutsade mig in till stan till 06.40 för ja skulle med en buss som gick 07.00 till Mora. Efter fem och en halv timme så var jag framme till den välkända staden. Och gissa vem som ja träffar när ja kom ut från bussen?! Jo Bina! så lycklig ja blev när ja såg henne stå där! Klockan var halv ett då vi tassade in till Mora Centrum, rullandes med mina väskor. Men de var ett minus, hade extrem liten röst, var så hes, kunde knappt säga något för ingen hörde vad ja sa. Hatar att vara sjuk på loven. Att ja jämt lyckas med de... Tillbaka till saken nu. Ca två timmar kvar innan bussen hem till Torgås gick. Så vi passade på att äta något eftersom jag inte hade ätit någon mat på hela resan sen skulle de ta nårga ytterligare timmar innan vi kom hem. så då blev det ett besök på en pizzeria. Det var riktigt trevligt må jag säga. Pratade om hur mycket som helst, fast ja var extremt hes, gjorde bort oss lite också. Men så går de när man är med Bina.
Bussen kom som skulle ta oss hem till Torgås, på bussen satt även Sara och Linn, trevligttrevligt.
Väl hemma så tog vi de lugnt, var väldigt trött efter dagen. Råkade somna runt tio redan, men Bina höll mig vaken till elva, då Seb ringde och ville träffa oss när han kom hem från Elmia, runt tolv. Då var man tvungen att hålla sig vaken tills dess också, fast ja somnade efter 20 min. Väcktes runt tolv då dörren smälldes igen, då Binas border kom hem och då var de ju meningen att Seb skulle komma med han, men nej, de gjorde han inte heller. Då somnade båda i sängen och bara väntade på att han skulle komma förbi. Strax efter ett så gav vi upp hoppet, så vi gjorde oss i ordning för sängen och somnade som två trötta änglar.

Lördag 11 april

Natten sov man gott i en härlig säng! Sedan var de bara att packa om väskorna för Bina och ja skulle bege oss till Borlänge över helgen fram till måndag. Tog bussen till Malung sedan tåget till Borlänge, kom fram efter ett antal timmar senare. Vandrade vidare till en annan buss som skule ta oss till Marcus lägenhet, där vi skulle bo. Den kvällen blev en myskväll framför tv.

Söndag 12 arpil

SHOPPA i stora lass, eller nästan då..
Vi tog bussen tillbaka till Borlänge C, där vi sedan gick vidare till Kupolen. sprang runt i alla tänkbara affärer, blev ganska mycket handlande iaf, och jag är nöjd över de också, sen blev de att vi hamnade på en pizzeria då också. Hade en väldigt trevlig stund. Klockan var så pass mycket att vi tog en buss tillbaka till lägenheten, då vi bytte om till lite mer lätta kläder. Satte oss i de gröna gräset och bara väntade på att solen skulle värma oss. Och det gjorde den. Sommaren har kommit, iallafall till Borlänge. Kvällen blev såklart trevlig också. med mycket skratt och flams.

Måndag 13 april

Hemresa från Borlänge.
Städa, fixa, packa.
Slutlekt i Borlänge.
Hem till Torgås igen.
Efter ca tre - fyra timmar så kommer man hem.
packa upp alla saker.
Sedan blev de dax för filmkväll med lite folk. de var mys!
Plus att det blev traktoråkning med Stefan, mycket trevligt.
Övernattning blev de för vissa.

Tisdag 14 april

Idag så åkte jag och Bina till Lima för att sola lite. De var väldigt härligt och skönt. Få sig lite för innan sommaren kommer på riktigt. Sedan var de en timme innan bussen kom så då gick vi upp till Sara en sväng de var myspys ju, bara chillade hos henne i deras väldigt stora hus! åkte till Torgås igen. Sen blev de en till filmkväll med några folk igen, denna gång med Sara, Eve Bina.
Blev även övernattning för vissa denna natt också.

Onsdag 15 april

Åter en hemma kväll med en massa filmer med en massa folk!
Denna kväll blev de mer folk än väntat, blev roligare än väntat! Så härligt att träffa så mycket folk!
Denna kväll blev också övernattning för några.

Torsdag 16 april

Blev lite tittande på film denna förmiddag också. och kvällen också. Denna gång med Bina och stefan. Hade en väldigt rolig natt med mycket skratt många filmer och glädjetårar. Somnade sent. Denna kväll blev de övernattare också. Sov inte många timmar. men de var de värt.

Fredag 17 april

Dax för Emd!
Tog de ganska lugnt på förmiddagen så vi skulle orka med kvällen och natten.
Efter middagen så kom Evelina på besök hemma hos mig, då vi gjorde i ordning oss inför kvällen. Tog bussen till malung så vi var där strax vid sju, Mötte upp Stefan vi Järnvägsstationen, då vi sedan gick till en pizzeria där vi träffade på lite folk som vi kände. mycket trevligt.
Denna kväll vart väldigt roligt även fast Emd inte var så bra, för vi såg på de i en halv timme sen stack vi ut, sen var de extremt lite folk där inne. Så jag tror Emd inte var så pepp på att spela faktiskt. Men ute var de fullt ös. Åkte lite raggarrundor runt i Malung, mycket spännande. Även här träffade man på folk.

Hemfärden var mysig men men var trött efter hela den långa dagen. och sista dagen på påsklovet. de var lite synd. Skjutsade hem Stefan sedan Eve. Bina däremot sov hos mig återigen. Satte på en film när vi kom hem men ja somnade så då var de ingen mening att se den. Då hoppade vi i sängs.

Lördag 18 april

Sovit gott denna kväll. Enda kvällen de inte har vart nå folk hos mig förutom Bina. Ibland så är de skönt att man är lite ensam också. Vaknade av att Lenita ringde på dörren så vi hoppade upp ur sängen båda två.
Dagen blev en städfixardag.
Städa
Tvätta
Packa
Diska
Fixade till så allt såg okej ut, för moster och Dave skulle komma på besök. fast tyvärr så hann jag inte träffa de något. Blev även filmtittning innan vi begav oss hem till Bina med all packning.
Sedan blev de kalasfirande Hemma hos familjen Gudmundsson, då Emmelie har fyllt år, fyllde 10 april om ja ej minns fel. Sen Dale som fyller nu till helgen. Så då fick vi tårta och en massa annat gottgott.
Sen kom Stefan ooch hämtade Bina och mig hos Gudmundsson, åkte runt lite sedan slutade turen hemma hos Bina då vi satte oss och kolla på film. Denna gång en halv dålig skräck.
Sista natten i Torgås denna gång, blev en lyckad kväll.

Söndag 19 april

Hemresa till Krokom
Somnade med ett leende. vaknade med ett mindre leende.
Idag kommer de bli hemresa för min del. inget roligt om man tänker efter.
Men Bina var så oerhört snäll så hon följde med mig till Mora. där vi fick vara i 4 timmar innan min buss hem gick. Så klart så besökte vi en pizzeria och smaskade i oss en halv pizza var. mys. Väldigt trevligt. Men mindre trevligt att klockan gick så fort. då klockan slog kvart i fyra så kom min buss. Sa hejdå till Bina och slänge in väskorna i bussen och sedan hoppade in i bussen. Ca 5 timmat med buss sen var man hemma i Ösd igen. Syster kom och hämtade mig, sedan for vi hem. Kom hem strax innan tio. Vrålhungrig, de enda vi hade var pizza... så var tvungen att äta de.
Somnde med ett leende för om mindre än två veckor så åker jag ner igen.

Som sagt så har de blivit mycket filmtittade, närrmare bestämt 16 filmer. Kanske lite töntigt med mysigt. Pizza har man också tröttnat extremt mycket på. Så bjud inte mig på pizza på ett bra tag.

Tack alla för ett helt underbart lov! <3

Men nu ska ja gå och lägga mig, ska upp i morn för att packa lite saker, sen sätta sig på en buss till skolan.

Pussenhejfrånmig

2 kommentarer:

bina :) sa...

LOVET VAR HELT UNDERBART KUL! Några detaljer du lämnade utanför, och det kunde du gott gärna göra ;) En vecka kvar tills you'll be back.
PUSS!

Sara sa...

Lima/torgås är allt bra ;)

Tack för att jag fick sova hos er mån-ons riktigt trevligt :)