söndag 8 mars 2009

Åhhh jag är så dålig på att uppdatera! nu vart de ett tag sen sist ja skrev.. igen... men de har ju vart lov nu så nu ska ja försöka skriva vad som hänt sen ja skrev sist.

Ja ska försöka bättre mig med bloggandet.



Fredag 27 Feb

Dagen började med att man hade störtpluggat till ett prov i småföretagande som man hade på förmiddagen, och efter provet så skulle ja sluta för ja skulle åka ner till Sälen. Första lektionen som jag hade på schemat var matte i två timmar, men då var de på detta viset, det var en teater på Storsjöteatern som PC hade planerat, så då skippade men delar av matten OCH så skippade vi småföretagslektionen det vill säga; provet, för vi tyckte att vi hellre såg teatern än ha prov. En teater som hette Gökboet. satt på den nästan tre timmar, men väldigt roliga timmar blev de iallafall. Gick tillbaka till skolan för att äta lunch, de blev nå hamburgare, inte världens godaste mat, men de är ingen nyhet på Wagrentin. Var dag äcklig mat.
Aja, eftersom ja tog ledigt sista lektionen så slutade ja efter lunch. Väldigt slapp dag! skönt de! gick ner på stan en stund för vänta på mor för att sedan åka ner till Sälen - Torgås. väntade typ en timme för hon skulle komma, men slutligen så kom hon och vi började äntligen åka, I'm happy.

3 timmar = Sveg
6 timmat = Torgås

Denna gång var det en dryg resan,
-inga pengar på mobilen,
-inga roliga att prata med i bilen.
-Trött efter skoldagen
-kan inte läsa ngt eller kika på film, blir lätt illamående

men efter 6 timmar ägnades till musik så va vi framme. Käkade lite smörgååååååstårta för min kära mormor hade fyllt år. Sedan tog ja steget och gick till en efterlängtad Tönt, vid namn Sabina. Som därefter blev min sovkompis också. Som alla tider jag är hos henne så blev det självklart en film, "The day the earth stood still" väldigt konstig film men den var helt okej faktiskt. somnade som två småbarn den kvällen.


Lördag 28 Feb

Grattis Sara Bilare!

Vaknade i en väl behaglig säng, tittade runt lite snabbt vart jag var för någonstans, men sen kom ja på, jag var ju hos Bina. Minns också nu att ja vaknade ett tag då ja tittade på henne, men sedan skickade hon vibbar till mig så ja somnade om igen. men sedan kände jag att jag var tyungen att vakna, för lilla sabina har lärt sig av något äckligt monster att vakna tidigt på morgonen. Aja, åt frukost, rostade mackor, vår specialare, fixade oss lite snabbt, packade lite saker som hon skulle ha till senare, för att sedan gå den väldigt "långa" vägen hem till mig. Packade mina saker. väntade en kvart innan vi gick den snöiga vägen till busshållsplatsen. då när äntligen bussen kom så skulle vi bara åka några minuter till Lima. men bussen var grymt full. massa med turister. men som tur var så fanns de lite platser till oss. efter ca 300 sekunder så klev vi av bussen, fanns även några snygga guys in the buss. sprang in på Limahandel en snabbis för att fixa lite växel. Men sen kommer de vi skulle göra i Lima, SOLA, götttt, låg och stekte en varsin halvtimme, duschade, sedan tillbaka till Limahandel, men nu lite rödare än vanligt, men mycket fräschare. Mötte Smurfen, men även kallad Sara Bilare där. Köpte lite snacks till bion som vi skulle titta på. Väntade på skjutsen hem tillbaka till Torgås. Åt middag. Sedan bar de av till Högfjällshotellet med Sabina, Sara, Evelina Syster. Såg på "I taket lyser stjärnorna" den var faktiskt lite sämre än vad ja trodde men den var helt okej iaf. Och boken är så mycket bättre än filmen. åkte hem. skulle egentligen till Seb å hälsa på, men han hade vart i Sveg (tror ja) så han var inte hemma fören sent. så då kom helt plötsligt Stefan och Kim och hälsade på oss. Hade en underbar trevlig kväll. prövåkte Stefans nya epa, lite dunkande i högtalarna och Shakedown. trångt men väldigt myspysigt! <3

åkte till bina hämtade mina stuffs, fick skjuts hem av stefan, tack! en gentleman.
somnade med ett stort leende. tack för en allt så trevlig kväll alla!



Söndag 1 Mars

Vasaloppet i all ära hela söndagen!
Som vanligt så följde ja inte med till Sälen vid starten utan jag valde därför sova lite längre i sängen.
vaknade utav att alla vasalöpare som bodde hos oss smällde i dörren, och sedan när resten av huset stack. då blev ja äntligen ensam i huset! efterlängtat, men men inte så länge till, han bara somna om, hörde nå röster i bakhuvve, tänke väll bara att det var ngn som hade glömt tv på, eller att de hade satt på tvn innan alla åkte så de visste att ja inte skulle glömma bort att det var vasaloppet. men när ja börja vakna till så började ja känna igen rösterna som ja hörde. och hade jag inte rätt? Det var mormor som pratade, då var min efterlängtade "ensam hemma" känsla över.. inget att göra åt. gick ut till tvrummet, och vem satt inte där då med ögon som små golfbollar om inte min mormor. Tvn var på ettan så klart, Vasaloppet. Jag som trodde att ja skulle få vara ensam hemma hela dagen, men mormor skulle bara åka till starten och sedan hem. tråkigt. satt iallafall och gjorde sällskap med henne. åt frukost. sedan kom Tomas på besök, alla tittade på vasaloppet. Daniell Tynell vann. sedan gick ja och duscha för ja hade inget bättre för mig. för Sabina har förvandlats till en städerska och städade stugor vi lindvallen (tror ja) Dissare. men men tiden har nu kommit då jag hade duschat klart fixat mig då knallade man ner till sabina, eller nej förresten, jag fick skjuts, lat jag är. men men sånt är livet.


Lekte lite nörd med Bina, bara lite ovanligt.
sedan kom Stefan och Kim på besök igen, mycket trevligt och mysigt. Vi bestämde oss för att ta en ytterligare tur med epan, åkte Shakedown, sedan visste vi inte vad vi skulle göra så då kom den smarta på (bina) att vi kunde åka till Rosalie de var lite kul, skrämde henne lite, men de var trevlig. sedan bestämde vi oss att åka upp till Lindvallen på Mc Donken å keka lite, men så klart så var de stängt! stängde klockan nio?! de fattar ja inte, Donken brukar ju va uppe till tolv eller nå sånt. men men då var de bara att sätta sig trångt i epan igen och åka hem. men sen så körde vi in hos Seb en sväng och hälsade på han en snabbis innan vi åkte hem igen.
även denna kväll blev mer än mycket trevlig, synd att chaffören skulle hem och sova så de blev inte länge vi var ute. men sabina och ja fortsatte kvällen hemma hos henne, med lite mys. satt uppe och chattade med lite folk, lite in på nattetiden, men sen så somnade jag och bina fick va ensam med alla andra datanördar.
sov gött iallafall efter den natten.




Måndag 2 mars

Vaknade upp hos Bina efter en otroligt trevlig kväll med några underbara personer.
måndagen blev en slappdag, roade oss med datorerna nästan hela dagen, men sådana dagar ska också finnas. sedan skulle sabina upp på skola nästa dag så kvällen blev inte så sent, som resten av dagarna blev. Fast de blev en nörd dag så var de trevligt, som vanligt. sedan gick ja hem till hem ljuva hem för att sova.

Mor åkte hem idag till hem inte ljuva hem.


Tisdag 3 mars

Per fyller år (?) Grattis till han!
Sabina den tönten e en pluggis och åkte till skolan, medans ja fick en liten sovmorgon. skönt!
Då sabina var på skola så tänkte ja att ja skulle passa på att åka lite slalom i Kläppen med syster. Så blev de iaf.
Slask
Snö
Regn
Kallt
Skid(t)väder

men de var rikigt skönt att åka slalom igen! inte för de var så bra väder.
En sak som ja tänkte medan jag satt i liften det var att ja vill bli fotograf, som fotar när de åker, samma sak har jag tänkt på för skateboardåkare.
vissa fotografer får till bilerna så himla fina. men men först så ska man ha en rikig kamera. en sak är bra, det är att min köra mor har funderingar på att köpa en systemkamera! jiiipiie. men drömmarna om att bli fotograt till stora kända åkare kan ju bara fortsätta att gå i huvudet. En dröm är alltid en dröm.

Bara en tanke när ja åkte förbi snowpark med liften. Sedan tänkte ja på att ja vill lära mig att åka bräda, igen. eller att lära mig från grunden, det gick ju absolut inge bra sist. ngn som vill lära mig? Det ser så enkelt ut när alla snowboard åkare åker förbi en i backen, men sen när man själv ställer sig upp på den så går allt bara för bra. står i en sekund sen ramlar man. Nog pratat om mina drömmar.
Det blev till slut en härlig dag uppe i backen med syster. åkte från kläppen strax efter tre. i bilen så ser ja att sabina har skickat ett sms, "vi åker kl 4 med bussen". Panik?! En timme kvar, då kanske de e ganksa lugnt, men stressen tog över mitt liv den timmen. packa in alla saker fort sen så satte oss i bilen och körde hem. kom hem strax innan halv fyra. en halv timme kvar. jag som ville duscha efter en dag ute i backen, men ack nej! lite oren man kände sig eller? aja. men då var de lugnt skulle fixa mig på en halv timme innan bussen gick. blev klar till fyra typ. hann trycka in mig en macka och en halv bulle innan ja gick ner till bussen. Där ja skulle möta Sabina och evelinus. I väntan på bussen så stog vi å pratade om allt som vi kom på. bussen var typ full, men som tur så fanns de ett antal platser kvar längst bak, där vi satte oss. Robin och Erika satt redan på bussen när vi kom på. sedan kom Fia Frida Sara (glömt ngn?) men Robin hoppade av efter ett tag och åkte med Stefan resten av biten till Malung. Där vi skulle se en dansuppvisning. men först så stannade vi till på en pizzeria, stoppade i oss en pizza, sedan kom stefan och robin tillslut till pizzerian. Mätt och glad gick vi till Orrskogen där Jennifer skulle dansa. Vill bara säga en sak: Det går mycket fortare att gå än att åka epa!.
Aja, Jennifer var hur duktig som helst ju, visste inte ens att hon dansade...
Hemresa med Lenite. Skulle sova hos kompisen min. Hämtade saker hemma hos mig, sedan begav vi oss hemm till bina. Spelade lite, sedan blev de sängen för oss två. för de är skoladag för en speciell brud.


Onsdag 4 Mars

Vakna tidigt var de sagt, men båda är lika döv. hade ställt klockan på halv sju, för att sedan kliva upp och göra i ordning oss för att sedan åka till skolan, sabina då. men Jag vaknade för min mormor ringde kl nio. då tänkte ja att sabina hade åkt till skolan å låtit mig sova ett tag till. men när ja tittar upp så ser ja en krabat som ligger och sover fortfarande! Panik!? igen... börja försöka väcka sabina, men nej, tog i lite hrdare för att hon skulle vakna. äntligen så vaknade kvinnan! började slänga på mig kläderna, men sabina är helt lugn. Första gången hon försov sig och de var med mig också... de är inge bra..... hahah
"vi lyckas med allt, även det omöjliga"
aja åt frukost fixade oss. sedan åkte bina till skolan å ja skulle sätta mig i en bil i ca 5-6 timmar. för ja ska åka hem.. usch... hatar att lämna de ja älskar.
men men så är det här i livet.

Torsdag 5 mars
Jobba på Gregoriemarknaden i Ösd

Fredag 6 mars
Jobba på Gregoriemarknaden i Ösd

Lördag 7 mars
Jobba på Gregoriemarknaden i Ösd

Söndag 8 mars
Grattis Stefan ! (:





tog tid att skriva men nu är ja äntligen klar, kunde säkert ha kommit på nå mer, men klockan är nu snart ett och det är söndag. så då är de skola i morn och lovet är slut tyvärr.
35 dagar typ till nästa lov, LÄNGTAR!!

men nu så ska ja säga god natt allamans!

Dagens låt: VOLBEAT - STILL COUNTING <3

pussenhejfrånmig<33

1 kommentar:

Anonym sa...

Det var lika kul som alltid när du var här + att det var väldigt trevligt med traktorturerna (y)
Jag vill allt också ha en !


Counting all the assholes in the room.... (8) Vad påminner låten dig om? ;)
<33333

mindre än five weeksssss