lördag 14 mars 2009

Lördagen den 14 mars = en skoterdag

Solen sipprade igenom mina persienner, klockan hade just slagit tio. och ja var klarvaken. Min tanke på att lämna sängen när klockan inte hade hunnit blivit mer, försökte stänga mina ögon och somna om på nytt. men som många vet så är de omöjligt att somna om, om man är pigg. och denna gång gick det inte heller. när jag klev ut ur min varma sköna säng och kom ut från rummet så märkte jag att jag var ensam hemma. då slog tanken in i mitt huvud. mamma hade äkt till en, så jag skulle vara ensam hela natten. och hon var fortfarande borta när ja vakna. Gick till kylskåpet och letade på varje hylla efter något ätbart till frukost, men de enda ja hitta var inget jag ville äta. Så åter igen så blev de två mackor och ett glas mjölk till frukost. Klockan blev bara mer och mer. Tittade på mig själv i spegeln och märkte att jag egentligen borde hoppa in i duschen för att se lite piggare ut. som sagt och gjort. Nyduschad och piggare än vanligt. Mor kom hem och ville ut på en skotertur i det härliga vädret som var. Jag försökte med allt för att få tag på pappa. som jag skulle låna skotern av. men timmarna gick och inget svar av han fick jag. Men plötsligt hörde jag Volbeat med låten Stil counting, sen tänkte jag inget mer på de. men sen kom jag på att det var min mobil som ringde, och såklart så var de far. som sa att ja kunde låna skotern i helgen. men den stod hos Fredrik på Hissmofors. Så då åkte mor och jag till hissmofors där skotern stod. Fredrik hjälpte mig att fixa till den lite innan jag for hem till Krokom med Ski-doon. Jag åkte till min mormor där sedan mamma skulle möta mig efter hon hade kommit hem från Hissmofors.
Tiden innan mor kom till mig var för länge så jag gick hem. där ja mötte mamma, fixade lite fika mm. Gick tillbaka till mormor och upp till skotern, när vi skulle köra iväg så, var de som skotern blev bara mindre och mindre. tittade under mig när ja satt på skotern och såg att mattan bara spann och jag stod still. då var de bara att börja trampa upp bredvid skotern. efter en halv timme när vi var på stupet innan vi gav upp så la vi in en sista växel och fick lös skotern. Äntligen säger jag bara. Att man gör slut på sig själv innan man hinner komma iväg. åkte till Näldsjön fram och tillbaka. Vädret var helt underbart, solen sken vinden låg stilla över sjön himlen var klarblå fem plus och snön hade blivit tösnö ett perfekt väder för att vara ute på. Nu kommer våren snart. Härligt!
nästa gång så blir det att ta längdskidorna till näldsjön och fikar. Vilka vill följa med ? ; )

nu sitter jag och kollar på melodifestivalen. har knappt sett deltävlingarna så jag vet inte vilka som har kommit till finalen, men de låtar som jag nu hört på är det Heat som har en av de bättre låtarna.
aja nu ska ja kolla klart på tv och se vem som vinner

Ha de bra!
Pussenhejfrånmig.

Inga kommentarer: