söndag 22 mars 2009

3 månader kvar

Nu är helgen snart över igen, dagarna går så fort, nu vet man inte vad man ska göra så man får njuta av tiden.
Jag överlevde iaf veckan med all detta plugg. det var inte så jätte mycket som skulle göras, men de är saker som ja ännu inte har gjort klart som skulle lämnas in innan helgen, men men så är det.

helgen har spenderats hemma i krokom.
Fredagen blev en myskväll hos linda, såg filmen "The Last Kiss" väldigt bra tjejfilm, handlar om en kille som ska ha barn med hans fru, men killen träffar en annan tjej i smyg utan att hans fru vet om det. han stöter på många problem men efter många om så kan han ta ett beslut som sedan förändrar sitt liv.

Lördagen så väcktes jag av linda 07.20 då jag trodde det var skola och att hon skulle ringa och fråga om ja skulle med bussen till Ösd. men ja orkade inte svara för ja kom på att det var lördag och jag ville sova. Men när ja såg vad det stod i hennes sms som hon hade skickat innan hon ringde så var ja bara tvungen att vakna till lite sedan ringa upp henne. Det som stod i hennes sms var "jag har fått en lillasyster :)" Var så glad för hennes skull så ja började gråta. även fast klockan var så lite så pratade jag och linda en bra stund i telefonen, tills hon var tvungen att gå för att göra iordning sog inför matchen i sundsvall. Jag vet inte varför ja är så glad egentligen eftersom det är ju inte jag som har fått en syster. (Linda är som min syster i många lägen, en person som ja jämt kan prata med spelar ingen roll vad det handlar om hon förstår alltid. Inte så konstigt att jag känner mig hemma i hennes familj när ja känt henne i 13 år. I hela 13 år. Ibland så känns det som jag är en familjemedlem.<3) Grattis Rosenda till dottern :) Sedan somnade jag om igen med ett leende. vaknade halv ett, åt frukost gjorde iordning skoter sedan åkte jag och mamma till näldsjön och satt där och fika lite. Skönt att inte syster är hemma nu så man får vara ensam med mamma ett tag. Sedan åkte vi hem. Snabbt in i duschen, sedan bar de iväg till Ösd en sväng. handlade lite innan vi åkte in på Eastern Palace för att hämta lite mat innan vi sedan åkte hem igen.

Söndagen har mest gått till pluggning, eller läst en engelsk bok. "Go Ask Alice". Sedan i kväll så har ja tänkt att mysa lite med mig själv och se Hoodwinked. I morn har jag äntligen fått tis hos skoldoktorn, efter en månads väntande. hoppas bara att hon ger nå bra svar, för ja vägrar att gå till HälsoCentralen i krokom för att titta upp de. Lunginflamation, öroninflamation, hjärtfel, vaglar, födelsemärken.har absolut ingen lust att gå dit med nå mer, kommer inte få nå vettiger svar från dom, "ta det här och de här så ska allt ordna sig", jo ja efter nå månader ja. men får se i morn vad hon säger.

Idag är de tre månader till ja blir sjutton, ingen ålder man vill fylla direkt för man får ju inte göra nåt... och nu så är det ju mindre än tre månader till jag slutar ettan, tänk vad tiden har gått fort! känns som man nyss satt i aulan finör uppropningen för vilken klass man hamnade i på Wagren. Livet går bara vidare, finns ingen paus.

Det är bara ta dagen som den kommer och försöka leva upp till sina mål i livet.

Pussenhejfrånmig

I will not waste a moment thinking these thoughts
Forgetting comes easy - I never cared at all
Hurt became hate and now I'm feelin' the strain
There's just too much pain
Fell into pieces - got swept away
Left all our pictures, some to fade
I won't break this silence we've shared for so long
I will be strong

1 kommentar:

Anonym sa...

Fick du inte veta om vilken klass du skulle gå i förrän första skoldagen? :o
<3