söndag 22 februari 2009

Då var det slut på helgen igen, kan inte fatta att just helgerna går så himla snabbt. hinner knappt göra något på dagarna.
Aja denna helg har vart fullt upp.

I fredags efter skolan så gick ja på stan med Evelina och Jennifer, mycket trevligt, som alla andra tillfällen vi spenderar med varandra. Aja tog bussen hem halv fem. Skulle egentligen åka till Krokoms badhus o simma lite, men så blev de inte utan att vi gick ut och gick en liten runda runt Krokom, sedan blev de mysmys hemma hos Linda lite, med lite nyttigheter och filmen Twilight, en mycket underbar film. En film som handlar om så mycket känslor, kärlek, hat, förlåtelse osv. älskar den filmen.
somnade strax efter tolv den kvällen, ja som brukar vara upp till 1 - 2 på nätterna.

På lördagen så skulle ja och Linda åka till den stora staden Ösd.
vaknade vid halv elva, och vi som skulle åka in tidigt för att komma hem tidigare.
Tanken var att vi skulle åka med min syster in, men ändrade planer, ja åkte med Linda och hennes föräldrar.
Massor av trevligt hade vi i stan iallafall. <3
sen kom man hem strax efter fyra, spring till mormor, för ja skulle ge katten mat och vattna blommorna eftersom hon är just nu nere i Torgås, blev där ett bra tag, tills ja förstod att ja nu var tvungen att stressa på lite nu. Sprang hem igen, hoppade in i duschen, medans maten stod på spisen. så när ja kom ut så stod maten färdig och klar på bordet. kastade i mig maten lite lätt så där. klockan var nu halv sex. Torkade håret, blev som affro, då var de bara att ta fram plattången och platta. sen så skulle man inte se ut som Hej kom o Hjälp mig, men eftersom de inte var nå mening att sminka sig något för Linda skulle färga mina ögonfransar så fick ja vara utan smink. Klockan blev sex innan ja kom hemifrån. Kom till Linda efter ca tio min. När ja kom in så står hon å städar badrummet, jag som hade stressat så, för ja trodde att vi hade bråttom, men nejnej. Hon städar klart i sin egen lilla takt. Klockan är nu halv sju. Då var de dax för färgning av Lindas ögonbryn och mina ögonfransar. Klockan har just nu slagit sju med timmvisaren. Börja göra oss fina med lite make-up. Sedan bar de av till Tobbe! Liten klassträff för några i klassen. Robin var där med! Undra om mina läppar var till öronsnibbarna hela kvällen eller?! Har inte träffat han sen i somras i Hultsfred, ett halvår sen, tänk vad tiderna går snabbt. Egentligen skulle de filmkväll hela natten lång men, det blev en film Wanted. Sen så började vi se på Mirrors, men alla var så opepp på att se en skräck. Så då poppade Tobbe popcorn sen så satt vi å pratade i ganska så många timmar. Från halv tio till halv tolv, då Sofia och Jesper gick hem, sen blev en jävla massa snack om allt mellan himmel och jord. till klockan blev halv två. Då var Linda och ja ganska så trötta, sen kom man hem strax före två. Då var de sängen som väntade på mig.
Vaknade tio på söndag morgon, hade ställt klockan klockan tio men väcktes av min syster innan de. å då skulle far med flera ut och åka skoter så då följde ja med. hoppade upp ur sängen slängde i mig frukost. sen så kom far och Anders och hämtade mig.
Åkte till Fredrik. skulle starta skotern men, sen kom pappa på att han hade nyckeln till skotern i sin bil som står hos farmor i Nälden, då var de bara att åka med Fredrik upp till Nälden för att hämta nyckeln till skotern, samtidigt som vi hämtade fars bil. Kom tillbaka till Fredrik, fixade skotrarna. Sen åkte pappa och ja till "Runes vindskydd" där Anders och Lena och kusin var, de hade redan fixat eld. Efter ett tag så kom Fredrik, William och Lukas. Började grilla lite lätt, till resten av högen kom. Tror de var upp till 10-12 skotrar och 20-25 pers som var där. Men det var väldigt mysigt. Synd att de var så mycket pudersnö så man knappt kunde åka dit man ville. på vissa ställen var de nysnö upp till midjan nästan. Kom hem till middagen var färdig. sen dess har allt vart slappt. borde plugga lite har prov till veckan. men men gör de i morn.

En vecka kvar sen så är de dax för lov. Äntligen! Då åker man ner till Torgås på fredagen vecka nio och kommer hem på onsdag v. 10. sen så ska ja jobba i Östersund, torsdag till lördag. Så man samlar på sig lite pengar.
Fullt upp hela veckan, men en sak som kommer bli kul de är att spendera lite tid med BinaBinos <3333

Dagens låt: The Fray - You Found Me

Pussenhejfrånmig

2 kommentarer:

Anonym sa...

"...men nejnej. Hon städar klart i sin egen lilla takt..."
satan va gulligt det lät då! :D

vi ska ha kul, men jag kom på en sak, påminn mig om att jag ska berätta en sak om när du kommer, när vi pratar tomorrrroww.
<333333333

Anonym sa...

Sv: me like också såna dagar! :)
jaa tycker jag med :D <3